Translate

۶/۲۹/۱۳۹۳

لیلا و کلاس جبرانی اش

    کلاس جبرانی برگزار شد. این پیشنهاد خوب یکی از همکاران مجموعه زانیار بود. گفت : حالا که دارید زبان انگلیسی را آموزش می دهید خوبه برای دانش آموزان متقاضی کلاس جبرانی هم تشکیل دهیم. ریاضی و املا بیشترین متقاضی را داشت. این پیشنهاد لیلا بود. او ساکن لرستان است، در دانشگاه بوعلی همدان درس می خواند و از چند سال پیش در کارهای آموزشی  مجموعه زانیار کمک کرده است. 
    همچنانکه از معلم های مدرسه دولتی همواره تقاضا کرده ام که {{ بیشتر از اینکه در کار سوادآموزی بچه ها تلاش کنید در مسیر انسان بودن بچه ها کنید}} از لیلا هم همین درخواست را داشتم. 
  کار کردن ریاضی آغاز شد و املا را هم با کتابخوانی و انشا نویسی ادامه داد.
لیلا می گفت: این دانش آموزان جزو بهترین بچه ها هستند و مشکلشان ناشی از خانواده است. مشکلاتی نظیر اعتیاد، بیسوادی، ناآگاهی و ... که گاهی اوقات سبب کتک خوردنهای بی دلیل این بچه ها شده است سبب شده ضعف تحصیلی برای این بچه ها ایجاد شود.
  یکی از هنرهای این معلم نازنین دوست شدن با دانش آموزان است. عاملی که باعث علاقمندی دانش آموز به درس می شود و معلمهای این زمان از آن به شدت فاصله می گیرند. دوست شدن با دانش آموز و گوش دادن به درددل او را دون شان خود می دانند. لیلا از ماهی سیاه کوچولو می گوید که چقدر برای بچه ها خوشایند بود.
     از علیرضا گفت که از بیرون رفتن و بازی با بچه ها می ترسید - آنقدر از پدر کتک خورده بود - از دانیال گفت که  ... و از دختری گفت که حاضر نبود کنار پسرها بنشیند چونکه معلم مدرسه شان نشستن دختر و پسر کنار همدیگر را به عنوان تنبیه به کار برده بود. از انشاهایشان گفت که بی دغدغه نمره و تشر خواسته های خودشان را نوشته بودند. 
     لیلا برای زورآزمایی کنکور کارشناسی ارشد به لرستان رفت و چقدر دوست داشت کلاس اش ادامه پیدا می کرد. 
     مهدیه در راه است دوستی که قصد دارد زندگی ای نویی را بیاغازد شاید او بتواند کلاس لیلا را ادامه دهد.
  



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر