Translate

۱۰/۱۰/۱۳۸۹

مهار بيابان‌زايي نبايد در بند باشد


وبلاگ كوچك من عرصه‌ي پرواز محمد درويش نيست اما بدينوسيله مراتب اعتراض خود را نسبت به مسدود شدن وبلاگ پاك مهار بيابان‌زايي اعلام مي‌كنم و آرزو دارم به زودي از بند رها شود


زماني كه از كار در دهياري يك روستاي گمنام رانده شدم فكر كردم چه شده است كه تاب تحمل آدم كوچكي مثل من هم براي عده‌اي سخت است اما حالا مي‌بينم قلم درويشي كه دلش با كاهش نبض هر جنبنده‌اي شكننده‌تر مي‌شد به بند كشيده مي‌شود و مي‌بينم كه عرصه‌ي نقد و نظر به چه تنگنايي انجاميده است كه براي محيط زيست هم حق نداري نگران باشي اين زيبنده ايران نيست و آيندگان به حال ما خاهند گريست و البته شايد به راحتي نپذيرند اين واقعيت‌هاي تلخي كه بر سرمان آمده است حقيقت داشته باشند!،
باز هم آرزو مي‌كنم در آغاز سال نو ميلادي كه آغاز سال پيامبر صلح است اين جنگ نابرابر با مهار بيابانزايي هم به صلح انجامد

۷ نظر:

  1. سلام
    جناب درویش عزیز
    مارا درغم خودوغم از دست رفتن محیط زیست ایران شریک بدانید!!!؟؟

    پاسخحذف
  2. سلام. من همون خودتی هستم که تو وبلاگ مهرنوش نجفی راغب صحبت کرده بودم و شما جواب منو داده بودی
    میخواستم چیزی بهت بگم
    میخواستم بگم شورای شهر دقیقا دولتیه و جناب کمی در خواب شریف دارید.
    ضمن اینکه اون موقع که شما کوچولو بودی و با اسباب بازیات بازی میکردی امثال من تو جنگ سینشون رو جلوی توپ و تانک دشمن سپر کرده بودیم و بعدشم دهها بار برای احقاق حق خودمون به همین شوراهای کذایی رفتیم و مارو سر دوندن
    کوچولو جون چشماتو باز کن . کشورمون رو چاپیدن و بردن تو هنوز تو گیر توقیف یه سایتی.

    پاسخحذف
  3. سلام بر قباد
    خيلي وقت بود فكر كردم نمي‌نويسي. تا امروز. ديدم دستار و دستك را عوض كردي. برايم جالب آمد، اما غير قابل هضم.
    راستش خودت مرا مي‌شناسي. مي‌داني خيلي به حرفهايم اعتقاد ندارم. اين تجربه 3 دهه زندگي به من ثابت كرده كه هر چيزي از اعتقادات انسان قابل تغيير است. البته خوب هم هست. از طرفي. از طرف ديگر، آدم از دست خودش احساس رنجش مي‌كند. بگذريم. اين مقدمه رابراي گفتن يك مقدمه‌ي ديگر گفتم. در مطالبت ديدم كه همه‌ي تقيصرات را سر چند بنده خداي رشوه خوار انداخته‌اي. با خودم فكر كردم اين همه لعنت فرستادن به شوره زار، كه بذر‌هاي افكنده شما را بار نياورده است، آيا منطقي است؟ من و تو مي‌دانيم كه در كجاي زمين ايستاده‌ايم و جغرافياي ما كجاست.

    پاسخحذف
  4. به ناشناس( خودتي سابق)
    جناب محترم ناشناس
    1 - من تا حالا اسباب‌بازي نداشتم
    2- اگر جنگيدي دم شما گرم اما پي‌گيري حقوق و مزايا و ... به شورا مربوط نمي‌شود بلكه دستگاه متولي خودش را دارد و تا آنجايي كه من اطلاع دارم خوب هم خدمات مي‌دهد به علاوه من بي گناهم كه اون موقع بچه‌هاي 8 - 9 ساله را به جنگيدن نمي‌بردند و گرنه شايد من هم از مزاياي كنوني بهره‌مند مي‌شدم از اين گذشته دليلي نمي‌بينم كه جنگيدنت را توي سر يه كوچولون جون! بي‌تقصير پتك كني
    3 - چاپيدن كشور هم يك تعبير كلي است و مفهوم خاصي را نمي‌رساند اي‌كاش خود شما خودت را تعريف مي‌كردي تا من هم مي‌دانستم دلم‌مشغولي شما چيست؟
    گرامي؛ ما دست‌كم نسبت به توقيف يك مرجع پي ‌گير مسايل زيست‌محيطي نظر خودمان را اعلام كرده‌ايم شما هم شايد بهتر باشد علاقه‌مندي‌هايتان را اعلام كنيد تا ما هم بتوانيم مقابله به مثل كنيم!

    پاسخحذف
  5. هرمز عزيز سلام
    ممنون كه قابل دانستي و نظر دادي
    راست گفتي اين‌همه لعنت به شوره‌زار! زيادي‌ست اما عصباني هستم، و بگذار اين عصبانيت صريح باشد از اين گذشته باور دارم علت اصلي يا يكي از اصلي‌ها در بار ندادن برخي از بذرهايم همان آدم‌هاي فاسد و منفعت‌طلب بودند كه قصد دارم براي تنبيه‌شان دست‌بكار شوم!شايد اين كار را هم عبث بدانيد اما عصباني‌ام و نيز حق خودم مي‌دانم كه دنبال تنبيه كردن آنها باشم،شايد زمان ديگري بتوانم بهتر در موردش بنويسم.
    اي‌كاش به عنوان يك ناظر بي‌طرف در مورد دلايل نا‌كامي‌ام بيشتر مي‌گفتي و تنها به شوره‌زار اكتفا نمي‌كردي.
    اين قسمت براي از طرفي ديگر!
    و اما براي از طرفي!:
    با تغيير موافقم اما اين تغيير مورد اشاره‌ي شما را درنيافتم

    پاسخحذف
  6. سلام
    خسته نباشيد ما تازه پايمان به گاه نوشتها باز شده از اين به بعد مزاحمتان خواهيم شدۀ

    پاسخحذف