Translate

۹/۰۹/۱۳۹۲

شورای اسلامی روستای روان منحل شد

    بر اساس قانون؛ شوراهای اسلامی روستا بایستی ساکن روستای حوزه انتخابیه باشند و اگر ساکن روستا نباشند , در صورت رای آوردن الزاما بایستی به روستا نقل مکان کنند, در غیر اینصورت عضویت فرد در شورای روستا یا شوراهای فرادستی کان لم یکن می شود.
   یکی از اعضای شورای روستای روان بعد از انتخاب شدن در ترکیب شورای روستا عضو شورای بخش مرکزی و شهرستان بهار نیز گردید اما در روستا ساکن نبود و بعد از تذکرهای مکرر بخشدار هم موفق به اسکان در روستا نگردید, به علت اختلافات شدید اهالی با هم, نسبت به عضویت ایشان اعتراضات به بخشداری منتقل شد و بخشدار هم عضویت ایشان را در شورای روستا و شوراهای فرادستی لغو کرد، با حذف ایشان از ترکیب شورای روستا یکی دیگر از اعضای شورا نیز به نشانه اعتراض به این روند استعفا کرده و ترکیب شورا از رسمیت افتاد و برابر قانون شورا منحل می شود.
  به جای ایشان آقای عطایی عضو شورای روستای زاغه به ترکیب شورا بخش اضافه گردید و به اتفاق آرا قباد یاری به نمایندگی از بخش مرکزی عضو شورای شهرستان بهار شد.
   ظاهرا در برخی از سایر روستاهای بخش مرکزی هم اعضای شورای اسلامی روستا ساکن شهر هستند اما یا از آنها اعتراضی منعکس نشده و یا در روستا هم سکونت دارند که قرار است توسط بخشداری و شورای بخش بررسی شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر