Translate

۱/۲۰/۱۳۹۴

تجهیز کتابخانه زانیار

  کتابخانه زانیار هشت ساله شده و در طول این مدت اعضایش به 500 نفر رسیده  و تعداد کتابهایش از مرز 6000 گذشته است.
  سیستم ثبت کتابها به همان روال قبل بوده که مشخصات کتابهای موجود و کتابهای اهدایی جدید در دفاتری جداگانه نوشته شده و نیز ثبت اعضا و ورورد و خروج کتابهای آن نیز هم در دفتر ثبت می‌گردید. 
      چند سال پیش برای خرید یک دستگاه کامپیوتر دست دوم ، در شبکه های اجتماعی فراخوان زدیم که با استقبال خوبی روبرو شد.  چهار دستگاه کامپیوتر به دست ما رسید که یکی از آنها را در کتابخانه کارسازی شد و اعضا می توانسند از آن استفاده کنند و استفاده های خوبی داشت.  اما کامیوتر قدیمی مشکلات خاص خودش را هم داشت. گاهی وسط برنامه‌ی آنلاین آموزش زبان که توسط دوستان خارج از کشور برای اعضای کتابخانه تدارک دیده شده بود، یک جای کامپیوتر از کار می افتاد. گاهی برنامه‌های مورد نیاز برای ثبت  اطلاعات کتابخانه را اجرا نمی کرد و کتابخانه هم توان خرید سیستم نو را نداشت.
     جالب است عرض کنم که حتی بعد از کسب عنوان در جشنواره روستای دوستدار کتاب  هم خیلی از مسولین شهرستان و استان از وجود این کتابخانه بی اطلاعند کما اینکه برخی از دوستان روی حمایتهای نهادهای مرتبط حسابهایی باز کردند.
    به علت اینکه کتابخانه زانیار تا کنون مکان مستقل هم نداشته و در مکان اجاره‌ای اداره می‌شده است امکان جابجایی آن نیز در آینده وجود دارد و به همین خاطر مدیر کتابخانه پیشنهاد داد تا با مبلغ 700 هزار تومانی که در اختیار دارد یک لپ تاپ بخریم. 
  پیشنهاد ایشان را در صفحه کتابخانه منتشر کردم که با سوالات زیادی روبرو شد و به پیشنهاد یکی از خوانندگان صفحه پاسخ سوالات را در وبلاگ در قالب این گزارش نوشتم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر