Translate

۷/۱۰/۱۳۹۲

مشارکت می تواند هدف باشد؟

  پیش از این در زمان مسولیتم در دهیاری جلسات منظمی با اهالی روستا داشتم. در این جلسات مردان مسن یا موثر روستا را دعوت می کردم و ضمن گزارش فعالیتها در مورد انجام برخی امور از آنها راهنمایی و کمک می گرفتم. تقریبا به رویه تبدیل شده بود تا جایی که بعد از انجام یک شبه کودتا و حذف ام از سیستم مدیریت در روستا اهالی خواهان ادامه این رویه بودند اما به نتیجه نرسید و این بار نیز پس از انتخابم در انتخابات شورای اسلامی دوره چهارم رویه را از نو بنا نهادم البته با یک تغییراتی که در سن و جنسیت دعوت شدگان ایجاد کردم.
  در این دوره از احیا انجمن مشورتی روستا تعدادی از خانم ها هم دعوت شدند با این پشتوانه که دهیار و یکی از اعضای شورا خانم هستند و سن مشاورین از 25 تا 45 سال انتخاب شد که به پیشنهاد اعضای شورای تعدادی از کهنسالان نیز دعوت شدند که البته در پایان جلسه باز به این نتیجه رسیدیم که لازم است جلسات با افراد مسن روستا جدای از این جلسه باشد.
  این همایش در ساعت 20 روز دوشنبه در تنها مکان عمومی روستا که گنجایش جمعیت زیاد را دارد - مسجد - برگزار شد. طبق انتظار جوانترها نزدیک به ساعت مقرر آمدند و مسن ترها با تاخیر. ساعت 20:30 جلسه رسمیت یافت. 
  قرار بود در این جلسه از شورای دوره سوم روستا تقدیر و مشکلات روستا را دسته بندی کنیم، برای برنامه ریزی مشورت بگیریم و در پایان پیشنهادات مکتوب حاضرین را برای بررسی و اجرا جمع آوری کنیم. 
  استقبال از همایش، ارایه پیشنهادها، جدیت مشارکت در مباحث و هیجان افراد نویدبخش تحول در روستا بود و پیشنهاد شد این جلسات به صورت ماهیانه برگزار شود.
  بعد از تهیه فهرست پیشنهادها و آماده کردن تصاویر، گزارش جلسه را منتشر خواهم کرد.
  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر