Translate

۲/۲۶/۱۳۹۷

برگزاری دوره آموزش کونگ فو در روستا

   آقای رنجبران مربی آموزش هنرهای رزمی با مراجعه به دفتر شورای روستا درخواست برگزاری کلاس آموزش کونگ فو به هنرآموزان روستا را ارایه دادند . ایشان در روستای گنده‌جین هم این دوره را آغاز کرده‌اند.
  از طریق کانال تلگرام روستا به اهالی گزارش این دوره را دادیم.
۵۰ نفر از بچه‌های دختر و پسر زیر 15 سال ثبت نام کردند. با هزینه: 10 هزار تومان بیمه ۳۰ هزار تومان شهریه‌ی ماهانه و 30 هزار تومان برای خرید لباس کونگ فو/
  بعد از مذاکره‌ی مفصل با اعضای هیات امنای مسجد ، ایشان با برگزاری دوره در مسجد کنار آمدند با شرط اینکه تداخل با برگزاری نماز و سایر مراسم‌ها نداشته باشد و نیز دختر و پسر جدا آموزش ببینند.
 اما بعد از یک هفته با مخالفت شدید مانع برگزاری دوره شدند به نحوی که درب مسجد را در ساعات برگزاری دوره قفل کردند.
اولیا هنر آموزان و مربی بیش از چهار بار جلسه گذاشتیم . فشار افراد مسن روستا بر هیات امنا باعث مخالفت شدید اعاضای هیات امنا می‌شد.
  دامنه اختلافات به حدی بالا گرفت که اولیا می‌گفتند افراد مسن که مانع ورزش جوانان در مسجد شده اند هم نباید برای انجام نماز به مسجد بیایند چون که ما راضی نیستیم و نمازشان قبول نمی‌شود.
  به اعضای هیات امنا و افراد مسن گفتم: فرض کنید در روستا بحران بدی اتفاق افتاده و قراره شما سامان‌دهی کنید چرا راه‌حل نمی‌دهید. در جواب می‌گفتند به شرطی می‌توانید در مسجد ورزش کنید که تابلو مسجد را به باگاه تغییر دهید.
  اما جمعه و رییس سازمان تبلیغات و رییس سازمان ورزش هم با ورزش جوانان در مسجد مخالفتی نداشتند و به برگزاری المپیاد ورزش مساجد اشاره داشتند.

   بعد از یک هفته تعطیلی دوره با وساطت رییس ورزش و جوانان شهرستان که شب ساعت 9 در بین اهالی حاضر شدند قرار شد مدت دو ماه دوره در مسجد برگزار شود و در این مدت اولیا حمام قدیمی روستا را تعمیر کرده و سازمان ورزش و جوانان آنرا تجهیز نموده تا به آنجا منتقل شود.


   حمام عمومی روستا ساختمانی مقاوم با متراژ ۲۰۰ متر مربع است که بیش از سی سال پیش توسط جهاد ساخته شده است.
  از دو بخش عمومی مجزا - زنانه مردانه - تشکیل شده و بایستی سکو‌ها و دوش‌ها برداشته شده، تیغه‌ها خارج شود و بعد از پاکسازی و زیبا سازی دیوارها برای لوله‌کشی برق و گاز و آب اقدام شود. که در مجموع فضای یکصد و بیست متر مربع مفید و سرویس بهداشتی دفتر به صورت کاربردی به دست خواهد آمد.
   در برآوردهای اولیه مبلغی بالغ بر سی میلیون تومان لازم است که با فراخوان از طریق تلگرام در خواست کمک کرده‌ایم.
  فردا با کمک اهالی قراره کار تخریب و تعمیر آغاز شود.










  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر