Translate

۳/۱۴/۱۳۹۷

گزارش روند بازسازی حمام عمومی و تبدیل آن به سرای ورزش

بعد از توافق با هیات امنای مسجد و تعیین مهلت برای یافتن مکانی برای ورزش بچه‌های روستا سراغ حمام رفتیم. با جمعی از بچه‌های روستا به حمام عمومی رفته و برای تعمیر آن، تغییر فضای داخلی و نحوه‌ی تخریب به نحوی که اسکلت ساتمان آسیب نبیند مشورت کردیم. آقای سلیمانی مدیر ئرزش و جوانان شهرستان کارشناسی را برای مشاوره به روستا آوردند و دکتر نادری فر معاون امور اجتماعی استاندار همدان هم از حمام بازدید کردند و راهنمایی لازم را ارایه کردند . به توصیه دکتر نادری فر به روستای خان آباد از توابع شهرستان کبودر‌آهنگ رفتیم. دهیار خان‌آباد سال 96 حمام روستا را به سرای ورزش تبدیل کرده بود. ساختمان حمام شبیه بود اسکلت، بخش زنانه مردانه، نحوه سقف و تون حمام شبیه بود . تفاوت در شکل ساختمان بود حمام خان آباد مربعی شکل بود و حمام تاج آباد مستطیلی. منبع آب حمام تاج آباد با بتون و آجر بر روی قسمت تون ساخته شده بود و این باعث می‌شد که تیغه‌های داخلی را نتوانیم دست بزنیم.
  از صبح 28 اردیبهشت 96 کار تعمیر را آغاز کردیم. سه نفر روز اول با یک پیکور را کار را آغاز کردند اما بسیار کند پیش می‌رفت. مهران از همدان سه پیکور اجاره کرد و دو روز بعد ۹ نفر دست بکار دیم. ظرف سه روز دیوار راه‌رو بخش مردانه، دیوار جداکننده‌ی بخش زنانه و مردانه و دوش‌های بخش زنانه تخریب شد و آوار آن به بیرون منتقل گردید.
  در فاصله‌ی یک متر مانده به سقف دیوار مابین بخش رختکن و حمام مردانه دو تیرآهن 18 در دیوار کارسازی کردیم و چهار متر از دورا را برداشتیم تا برای دویدن ورزشکارها فضا ایجاد شود.
  خانم ها عالیه، تومار و هاجر چای و آب را تهیه می‌کردند و ناصر هم زحمت تهیه‌ی قرنوت( وعده‌ی غذایی مابین صبحانه و نهار)  را می‌کشید به جز روز اول که غذا از بیرون تهیه کردم باقی روزها برای نهار به خانه خودمان می‌رفتیم.در پایان روز چهارم پیکورها را که به ازای هر روز مبلغ 50 هزار تومان اجاره‌شان را می‌دادیم به صاحب آن برگرداندبم.
  سجاد و مهران تجهیزات لوله‌کشی آب و برق‌کشی را خریداری کردند و سجاد لوله‌کشی آب و فاضلاب سرویس بهداشتی و دوش‌ها را انجام داد.
در حال حاضر ماسه تهیه کرده‌ایم تا دیوارها و کف را صاف و لکه‌گیری کنیم تا برای رنگ کردن آماده شود.
  هزینه‌ها:

300 هزار تومان                   خرید حلقه و کابل برای چاه پارک و چاه فاضلاب حمام
 60 هزار تومان                    نهار روز اول
 825/000 تومان                   دستمزد کارگرها               
1/230/000 تومان                خرید وسایل برق‌کشی و اجاره‌ی پیکور
1/600/000 تومان                خرید دو شاخه تیرآهن 18

4/015/000                        مجموع هزینه ها

منابع مالی:

400/000 تومان                  علیرضا قنبری
10/150/000 تومان             گروه خیریه آزایران ساکن در استرالیا
1/000/000 تومان               احمد بصیری جمشید
100/000 تومان                  فیروز شاهرخی
100/000 تومان                  عسگر یارمحمدی
100/000 تومان                 محمود آرام


11/950/000 تومان           مجموع کمک‌های نقدی تا کنون


کمک‌های غیرنقدی.

1 - وسایل لازم را همسایه به ویژه خانواده‌ی آقای تیمور بهرامی تهیه کردند.
2 - مهران صانعی، فخرالدین صنایعی، محمود اصلانی، رامین باقری، رضا یاری، گودرز همت آسا، علی عطایی فیض تیمور بهرامی، در کار تخریب و انتقال آوار داوطلبانه کمک کردند.
3 - طالب کورشی همت 25 تن ماسه را با کامیونخودش هدیه کرد.
4 - محمد فرجی آبگرمکن مورد نیاز را تهیه می‌کند.
5 - حسین ستایش اکمل سنگ توالت و روشور لازم را تهیه می‌کند.
 در پایان گزارش نخست از دکتر محمود نکویی و دکتر محمد غلامرضا کاشی به نمایندگی از  گروه آزایران تشکر می‌کنم که از سالها پیش در کارهای کتابخانه، سوادآموزی بانوان مداوای کودکان و اکنون سرای ورزش یاور ما بودند.












هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر