Translate

۱۱/۰۳/۱۳۹۲

نامها بخشی از هویت اند

     قدمت روستای تاج آباد را بیش از چهارصد سال تخمین می زنند و کمتر از بیست سال است که نامش به رسول آباد تغییر داده شده، اما اهالی روستا حاضر به پذیرش آن نیستند، در دولت قبلی مصوبه شورای روستا به وزارت کشور ارسال شد اما پذیرفته نشد، در حالی که نه نام شهید است، نه نام امامزاده و نه حتی نام فرد معروفی، اما دولت حاضر به بازگرداندن نام واقعی روستا نبود. شرکت تعاون روستایی ، تابلو خانه بهداشت، نام روستا در تمام نقشه های قدیمی و کاروانسرای روستا که ثبت آثار ملی است به نام تاج آباد است اما مجبوریم در مکاتبات رسمی بنویسیم رسول آباد .
  به امید شکل گیری پایه های عقلانیت در حاکمیت کشور، مصوبه بازگرداندن نام روستا را به دولت یازدهم ارسال کردیم - که هنوز بعد از گدشت چند ماه پاسخی دریافت نکرده ایم - تا شاید تدبیرشان شامل حال نام روستای ما شود.
  و این سوال بی پاسخی است که چرا نسبت به نام خلیج فارس حساسیم و پتیشن امضا می کنیم و نامه به سازمان ملل می نویسم و از گوگل قهر می کنیم که چرا نام خلیج فارس را گاهی اوقات تغییر می دهند اما خودمان بدون هیچ توجیهی و بر خلاف خواست ساکنین روستا نام روستای تاج آباد را تغییر می دهیم؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر